A NEW CHALLENGER APPEARS!


De kallar mig Paradis-Oscar.

Eller nej, inte egentligen. Om jag vore en superhjälte skulle jag kallas "Heartman!". Och det är jättecoolt, ifall ni inte redan visste det. Jag ska även ge mig ut på mitt livs största och första tågluff, vilket är ännu coolare. Som den stolta neoluffare jag är kommer jag halvhjärtat arkivera resan här.

*intermission*

Europa är min lekplats! Där Anakin har midi-klorianer har jag luff! (Det är egentligen samma sak, men det får ni veta senare) Nu undrar ni säkert vad luff egentligen är för något, or else.

Att finna men inte söka, det är luff. Att dricka ALLT som bjuds, det är luff. Spontana livbeslut, att ÄLSKA månskensbelysna nattpromenader, att motstå hunger, trötthet och smärta med ett gott skämt i sinnet, att ge all makt åt Tengil, vår befriare och viktigast av allt, följa neoluffens 16 budord. Mer om de senare.

Vi avslutar med ett citat från de visa luffarna på LGS2:

"kort sagt skull jag säga att neoluffing handlar om att uppleva så mycket som möjligt på minsta möjliga kapital. m a o skulle det kunna vara att komma till en helt främmande stad, och kunna ragga sovplats, mat och fylle snudd på gratis"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0